電車 Vlaky

 

Vlaky

Pro cesty po Japonsku jsme měli zakoupený Japan Railpass na dva týdny, což je pro cizince skvělá možnost jak za rozumnou cenu procestovat Japonsko a to i vlaky Šinkansen. V Šinkansenu platí omezení jen na nejméně zastávkové spoje na tratích Tókaidó a Sanjó, ale pro cestování to není nikterak omezující a japonský „IDOS“ Hyperdia má dokonce speciální volby toto reflektující. Jinak jsou vlaky focené jen opravdu po cestě, dny nebo čas vyloženě a specificky věnovaný focení vlaků nebyl veškerý žadný, což zárověň znamená, že jsou to prosté fotky ze stanic, žádné krásné krajinovky.

 


16vozový Šinkansen N700 jako vlak Nozomi vyjiždí z tunelu do stanice Šin-Kóbe. Na sousední koleji je stejný vlak.


Šinkansen N700 tentokrát kratší osmivozový patřící JR West jako vlak Sakura ve stanici Šin-Kóbe.


Motorová jednotka KiHa řady 40 směr Hirošima v Kumura.


Řada 227 Red Wing ve stanici Mijadžima-Guči.


Šinkansen 500 jako zastávkový vlak Kodama ve stanici Šin-Kurašiki.


Jednotka řady 115-300 vyráběná od roku 1973. Zde ve stanici Kurašiki.


Spojené jednotky řady 115-300 ve stanici Kurašiki.


Jednotka řady 15400 privátní železnice Kintecu ve stanici Šimoičiguči v prefektuře Nara.


Jednotka 15400 Kintecu v koncové stanici Jošino.


Jednotka 22000 Kintecu přijíždí do stanice Jošino.


Jednotka 22000 Kintecu ve stanici Kašihara-Džingu-mae.


Jednotka 16600 Kintecu ve stanici Kašihara-Džingu-mae.


Jednotka 1400 Kintecu v Kašihara-Džingu-mae obsluhující osobní zastávkové vlaky.


Vista EX řady 30 000 jezdící na rozchodu 1 4350 mm do Kjóta v Kašihara-Džingu-mae.


Stařičká jednotka Kintecu 6020, pochzáející z roku 1968, v depu v Kašihara-Džingu-mae.


Linka Saikjó jezdící mezi Saitamou a Tokiem na estakádě vedle Tóhoku Šinkansenu.


Pohled na estakádu jejíž výška na fotce může klamat.


Je to totiž výška kolem šestého patra činžáku.


Příjezd do této stanice vypadá takto. Rozhodně je z vlaku hezký výhled.


Vlak soukromé železnice Odakjú ve stanici Jojogi-hačiman.


Probíhají zde za plného provozu práce na vybudování ostrovního nástupiště na místo současných bočních.


Tratě jsou do města doslova zakleslé a vlaku jezdí „na dosah“ od domů.


Současná nástupiště byla zúžena na naprosté minimum a jsou pod neustálým dohledem asistentů.


Šinkansen E6 jako vlak Komači, zde již na běžné trati Mini-Šinkansenu v Kakunodate.


Šinkansen E6 na běžné trati v Tazawako.


Šinkansen E6 přijíždí do Tazawako.


Šinkansen E6 přijíždí do Tazawako.


Porovnání vývoje aerodynamiky u Šinkansenů JR East. Na pozadí Šinkansen E2 (vyráběn 1995 – 2010 a vyřazován a šrotován od roku 2013) v popředí Šinkansen E5. Tyto extrémní nosy byly dlouho testovány na experimentálním prototypu Fastech 360 spolu s konvenčnějším tvarem čela. Šinkanseny se musí potýkat ve vysokorychlostním provozu se stovkami kilometrů tunelů a dále byla snaha minimalizovat aerodynamický hluk, neboť vlaky jezdí v bezprostřední blízkosti zástavby. [iPhone]


Šinkanseny E6 a E5 va vysokorychlostní trati Tóhoku Šinkansen ve stanici Morioka.


Atmosféra stanice Morioka. Šinkanseny E5 a E6 se zde spojují a rozpoují pro společnou cestu do Tokia.


Šinkansen E5 na vlaku Hayabusa.


Vlevo současný konec trati Hokkaidó Šinkansenu v Šin-Hakodate-Hokuto. Na pozadí se staví tunel pro další prodloužení.


Motorový expres Hokuto do Sappora.


Vůz zelené třídy vlaku expresu Hokuto.


Expres Super Hokuto do Sappora ve stanici Ónuma kóen.


Super Hokuto v koncové stanici Hakodate.


Spojovací vlak na Šinkansen „Hakodate liner“ jezdící mezi Hakodate a stanicí Šin-Hakodate-Hokuto.


Expres Hokuto v Hakodate.


Šinkansen E5 v Šin-Hakodate-Hokuto jezdící z Hokkaidó do Tokia.


Šinkansen E4 Max přijíždí do stanice Saitama.


Šinkanseny E4 Max na trati Džóecu Šinkansen do Niigaty jezdí obvykle spojené ve dvojicích.


Šinkansen E4 Max v Takasaki.


Expres Kusacu je obsluhován komfortními jednotkami řady 651-1000.


Jednotka 651-1000 v koncové stanici Naganohara-Kusacu-Guči.


Šinkansen E7 tratě Hokuriku ve stanici Takasaki.


Trať Šinkansenu v Saitamě při výjezdu ze stanice. Dole pod ní linka Sankjó a dole na povrchu další linky, vše směřující do Tokia. Takto na estakádě vede Šinkansen po většinu trasy (pokud není v tunelu).


Zde je ještě HD video, na kterém je pohled na Tokio při jízdě Tokio monorailem na letiště Haneda, které je na umělém ostrově v Tokijském zálivu. Video zachycuje první část po odjezdu z koncové stanice Hamamacučó. Všiměte si blízkosti budov po odbočení od hlavních tratí v centru a to je v pohledu ještě trámec opačného směru jízdy – opravdu na dosah.


Tokio monorail na letišti Haneda.

Komentáře jsou uzavřeny.